ciśnienie-krwi
Ogólnie o zdrowiu

Utrzymuj ciśnienie krwi na optymalnym poziomie dzięki diecie i stylowi życia

Normalne ciśnienie krwi jest oznaką dobrego zdrowia. Ciśnienie krwi zdrowej osoby wynosi blisko 120/80. Jeśli twoje ciśnienie krwi mieści się w tym zakresie, oznacza to, że jesteś zdrowy i powinieneś próbować utrzymać go na tym poziomie. Ciśnienie krwi wyższe lub niższe niż normalny zakres jest szkodliwe dla zdrowia. Jeśli masz wyższe ciśnienie krwi, na przykład 140/90, powinieneś spróbować obniżyć je, ponieważ wyższe ciśnienie krwi zwiększa ryzyko udaru lub zawału serca.

Jeśli twoje ciśnienie krwi jest zbyt niskie, jest to również złe dla ciebie. Niższe ciśnienie krwi może uniemożliwić dostanie się odpowiedniej ilości krwi do mózgu. Może powodować osłabienie, zawroty głowy i utratę przytomności. Możesz kontrolować ciśnienie krwi, prowadząc zdrowy tryb życia. Poniżej mamy 5 wskazówek, które pomogą Ci utrzymać optymalne ciśnienie krwi.

Schudnij

Utrata dodatkowych kilogramów z organizmu może pomóc obniżyć ciśnienie krwi. Jeśli masz nadmiar tłuszczu, twoje serce musi ciężej pracować, aby pompować krew. Utrata wagi poprawi również układ odpornościowy i ogólny stan zdrowia. Nadwaga zwiększa ryzyko chorób serca i cukrzycy. Upewnij się, że znasz swoją optymalną wagę i trzymaj się jej. Aby schudnąć, ćwicz regularnie, zdrowo się odżywiać i prowadzić zdrowe, zdyscyplinowane życie.

Zobacz także: https://www.wypalarnia.com.pl/kalkulator-kalorii/

Ćwiczenie

Regularne ćwiczenia sprawiają, że jesteś szczupły, a także stymulujesz organizm do produkcji kwasu azotowego, który otwiera naczynia krwionośne i obniża ciśnienie krwi. Ćwiczenia cardio wzmacniają również mięśnie serca i zmniejszają ryzyko zawału serca.

Ogranicz ilość soli

Powinieneś spożywać nie więcej niż 2000 miligramów soli dziennie. Uważnie czytaj etykiety żywności i mądrze wybieraj żywność. Unikaj produktów spożywczych zawierających ponad 250 miligramów sodu na porcję. Badania pokazują, że istnieje korelacja między spożyciem sodu (znajdowanym w soli kuchennej) a wysokim ciśnieniem krwi.

Rzuć palenie

Jeśli jesteś palaczem, spróbuj ograniczyć papierosy lub rzucić palenie. Papierosy zawierają wiele szkodliwych toksyn, w tym nikotynę i tlenek węgla. Tlenek węgla zastępuje część tlenu we krwi, co utrudnia pracę twojego serca. Nikotyna zatyka tętnice i zwęża naczynia krwionośne. W rezultacie ciśnienie krwi wzrasta, a mięśnie serca słabną.

Ogranicz narkotyki i alkohol

Chociaż kieliszek wina z obiadem może być dobry dla zdrowia, nadmierne spożycie alkoholu może zwiększyć ciśnienie krwi. Alkohol dodaje Twojemu ciału dodatkową wagę i tłuszcz, co prowadzi do wyższego ciśnienia krwi. Powtarzające się intensywne picie może mieć długotrwały wpływ na ciśnienie krwi.

Ważne jest utrzymywanie ciśnienia krwi na optymalnym poziomie dla optymalnego zdrowia. Wysokie lub niskie ciśnienie krwi wskazuje na zły stan zdrowia i może prowadzić do dalszych problemów fizycznych. Jednak dobrą wiadomością jest to, że możesz utrzymać zdrowy poziom ciśnienia krwi po prostu prowadząc zdrowy tryb życia. Aby zachować bezpieczeństwo, zawsze skonsultuj się z lekarzem i regularnie monitoruj ciśnienie krwi.